Specjalista
mgr Katarzyna Puzio – pedagog specjalny, terapeuta AAC, certyfikowany diagnosta ADOS-2
Absolwentka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną z terapią autyzmu. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii oraz diagnozy, a obecnie studiuje psychologię na specjalności Psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna.
W naszym ośrodku prowadzi diagnozę oraz terapię indywidualną i grupową dzieci w spektrum autyzmu, a także terapię dzieci ze złożonymi potrzebami w komunikowaniu się (AAC). Regularnie korzysta z superwizji, dbając o wysoki poziom swojej pracy terapeutycznej.
Współpracuje z Uniwersytetem Dolnośląskim we Wrocławiu, realizując projekty związane z edukacją i kształceniem.
Prywatnie pasjonuje się kolarstwem górskim, bieganiem i trekkingiem. Interesuje się również socjologią i muzyką.
Wykształcenie:
- Dolnośląska Szkoła Wyższa, studia magisterskie na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną z terapią autyzmu, Wrocław, 2021;
- Dolnośląska Szkoła Wyższa, studia licencjackie Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne z edukacją włączającą, Wrocław, 2019;
Ukończone kursy i szkolenia:
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia, Instytut edukacji logopedycznej, 2025
- DNA – V czyli jak trzecia fala terapii poznawczo-behawioralnej może wspomóc leczenie i zdrowy rozwój dzieci i młodzieży?, Ośrodek terapii poznawczych i behawioralnych, 2025
- ADOS 2 Diagnoza kliniczna, Fundacja „JiM”, 2023.
- VB-MAPP Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami rozwoju, Fundacja „JiM”, 2023
- Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji, Fundacja „Synapsis”, 2021
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa – dla dzieci 0-6 r.ż., Fundacja „Promyk Słońca”, 2021
- KORP – Karty Rozwoju Psychoruchowego, test di diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1 m. ż. Do 9 r. ż.., Centrum Szkoleniowe Komlogo, 2021
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji – blok I/II/II, dr Magdalena Grycman, 2020
- Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością – poziom I i II, Gadatek Centrum Rozwoju Porozumiewania Monika Jerzyk, 2020
- Growth through Play System – stopień I, Fundacja Zrozumieć Autyzm, 2019
- Arte terapia sensoryczno-motoryczna – stopień I, Poradnia Wieloprofilowego Usprawniania Paulina Sochań, 2019
- Picture Exchange Communication System – poziom I, Pyramid Educational Consultans, 2018
- Diagnoza małych dzieci w kierunku spektrum autyzmu, Fundacja „Synapsis”, 2018
W ośrodku TERAPIA prowadzi:
- Wczesne wspomaganie rozwoju;
- Terapię dzieci ze złożonymi potrzebami w komunikowaniu się;
- Terapię dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
- Konsultacje w kierunku diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu;
- TUS;
- Diagnozę ADOS 2;